Alla inlägg under januari 2009

Av Margita - 9 januari 2009 13:11

Har förflyttat mig till kusten och till mina föräldrar och syster. Kommer att vara här några dar så bloggandet kommer antagligen att ligga nere mer eller mindre.


I am in Ytterby to visit my parents and sister. Will stay here for a few days so I will most probably not be blogging that much.     

Av Margita - 8 januari 2009 16:49


Kan det verkligen vara bekvämt att sova mot en hård pärm????

Is it really comfortable to sleep against a hard binder????

Av Margita - 7 januari 2009 13:18

Hoppsan! Vad/vem kan vara här under då?

Oops! What/who may be under the sheets?


Kan det vara Algot? Vad gör du?

Is it Algot? What are you doing?

Tittut matte! Du kan inte ta oss!!

Peek-a-boo, you can´t catch us!!


Nu tar jag dig, Agnes!!

I got ya, Agnes!!


Hahaha, det tror du bara Algot!!

That´s what you think,eh!!

 

Av Margita - 5 januari 2009 16:00

I natt hade jag svårt att somna....jag låg och fantiserade över mitt stamnamn och om jag kan hitta någon fin logga osv....

Efter julhelgen köpte jag en ny leksak till mina älsklingar. Jag ville ju inte vara sämre än lillmatte som köpt en fin handduk till dem att användas efter de sköna baden ;-) 

Leksaken var väldigt spännande men det är faktiskt bara Agnes som leker med den och när hon gör det håller hon på länge! Succé alltså!


Det är alltså en boll som rullar runt som är väldigt svår att få tag i:-)

 A ball is rolling around that is very hard to catch:-)


Last night it was hard for me to go to sleep. I just went over and over again in my head about the name of my coming cattery and maybe find out some nice "logga"?

When Christmas was over I got my darling cats a new toy simply because I didn´t want to be any worse than "little Mistress" who bought them a nice towel to be used after bath;-)

The new toy was very exciting but it´s only Agnes that is playing with it and when she does she plays with it for a long time! So I guess it was a success!

Av Margita - 4 januari 2009 20:56

När jag packade för julresan satte sig Agnes mellan mina väskor och såg ut som om hon frågade: Ska du åka bort, matte? Det vill inte jag!

 Hihi, jag kan ju i alla fall inbilla mig att hon tänkte så!;-)


When I was going away for Christmas Agnes sat between my bags and looked as if she would say "Mistress, are you going away? I don´t want you to!

At least that´s what I can pretend she was thinking;-)

Av Margita - 4 januari 2009 20:47

Titta vilka härliga tjejer! Total koncentration vid pysselbordet!

Look at these lovely girls! Total concentration when making decorations!

Så här blev de extra juldekorationerna som nu hänger i fönstret! Fint va!

This is how the decorations turned out, now hanging in the window. Nice eh!

 

Av Margita - 1 januari 2009 21:52

Algot är stor nu men han har varit en liten bebis han också;-) Titta bara här så liten han har varit:




I wanted to show you how small big Algot once was. A real baby!;-)

Av Margita - 1 januari 2009 21:10

Det här året ser jag fram mot! Inte kunde jag ana nyårsafton 2007 att jag inom ett års tid skulle vara ägare till 2 katter och dessutom börja fundera på och till slut komma fram till att jag vill börja med avel!! När jag hämtade Algot i april förra året visste jag knappt hur man tog hand om en katt och terroriserade stackars Carola på Snowy Rivers och gav henne en massa frågor om kattskötsel. Nu har jag plötsligt två katter (hur gick det egentligen till?) och känner mig avslappnad i att ta hand om dem. Jag har läst en hel del om katter, deras beteende och skötsel och nu har jag börjat att studera in avel och genetik. Det är så otroligt spännande och jag känner att det är något av det roligaste jag nånsin gjort!! Tänk att man kan hitta så rätt även när man passerat de 50 åren! Skönt är det och väldigt spännande! Just nu håller jag på med att för mig själv formulera mitt mål med min avel och att jobba med en kommande hemsida för mitt katteri. Nånstans läste jag att man ska helst kunna se sin avel flera generationer framåt. Där har jag nånting att bita i!!

I look forward to this coming year! I could not imagine on New Year´s Eve of 2007 that I would own 2 cats in less than a year and even start thinking about breeding and actually decide to breed. When I got Algot last April I terrorised poor Carola at Snowy Rivers with questions on how to care for a cat. She had to answer a lot of questions! Suddenly I have 2 cats (how on earth did that happen?) and feel relaxed about caring for them. I´ve been reading a lot about how to care for cats, their behaviour and now on breeding and genetics. It´s incredibly exciting and I feel it´s one of the best things I´ve ever done!! Imagine to find something so right for you when you´ve passed the age of 50. It´s a relief and very exciting. Right now I´m preparing my goals for my breeding and to work on my homepage for the cattery.

Ovido - Quiz & Flashcards