Alla inlägg under februari 2009

Av Margita - 28 februari 2009 20:34

Ellen har tagit några fina foton på Agnes!

 

Foton: Ellen Björktegen. Fler foton finns på hennes blogg.

Av Margita - 28 februari 2009 20:14

kan se ut på många sätt. Det här är nog den bästa arbetsplats jag haft både vad gäller arbetskamrater och läget. Tänk er att få arbeta med människor där man kan känna att jag duger som jag är. Det är tillåtet med andra ord att vara sig själv! Numer verkar det bli mer och mer sällsynt eftersom stressen gör att vi måste passa in i någon slags mall som ska gälla för alla. Den här arbetsplatsen är Valemyrskolan och ligger i Strömstad i norra Bohuslän där jag bodde när mina barn växte upp. Jag arbetade  på fritids då. Skolan låg någon minut från mitt hem och hela området låg på ett berg, Rådhusberget. Ibland gick vi upp på berget vid skolan och då har man jättefin utsikt mot Kosterfjorden. För mig  är det livskvalitet att kunna leva så att man i vardagen kan få skönhetsupplevelser i stora mått. I Strömstad finns det gott om sådana!

Vårt utsiktsberg från min förra arbetsplats i Strömstad.


Av Margita - 27 februari 2009 19:36

Jaaaaa!!!!! Jag ska få vara med när MissEmmis hona Evora föder i mars!!!!

Lyckliga jag!!! Yep, så är det. Emelie har bjudit in mig till förlossningen så snälla Evora - ge en ordentlig signal innan du föder så jag hinner dit i tid!!:-)

Av Margita - 27 februari 2009 19:09

Ja men visst! Ni har gissat rätt! Så klart är det en laserpekare som är Algot och Agnes nya favoritleksak!

Heja Vic och Vivi!!!


Av Margita - 26 februari 2009 18:10

Det har legat en sak i min byrå en tid. Den kom med som en extrapresent i ett paket när jag beställt, vad det nu var, något till katterna. Denna sak var jag först lite skeptisk till pga.....men så häromdan tog jag i alla fall fram den och......vilken total succé!!!!! Speciellt Agnes har blivit helt betagen. Hon kan komma fram till mig och låta på ett speciellt bedjande sätt och så låter hon mig förstå att hon vill fånga den röda pricken!! Så flera gånger om dan släcker jag ner och tar fram den nya spännande saken. Både Algot och Agnes blir som besatta.....de följer pricken hit och dit, över möbler, upp mot taket, på tassen (iiih, säger Algot då!)......Jag som människa skrattar och har jätteroligt åt deras fåfänga försök att fånga denna ljusprick! Och de som katter verkar också ha jätteroligt!!

Så nu ska ni få något att fundera över - fast jag tror ni redan gissat. Vad är det för leksak Algot och Agnes har fått och som de älskar?

Av Margita - 25 februari 2009 19:57

Är inte lätt......nu har jag i alla fall två förslag men man måste ju ha tre.....

funderar och funderar....

Vill så gärna ha en katt till men är osäker på att ta in ytterligare en till här i lägenheten. Det fungerar ju så bra med Algot och Agnes. Fodervärd har jag börjat fundera på. Tänk om jag skulle ta och skaffa en fin hanne som får vara hos fodervärd och som jag sen kan para med Agnes! Drömma kan man ju alltid göra! Verkar som det svåraste med detta är det att skaffa fodervärd!:-) 

Och fortfarande är det lite hinder för min del utan bil tycker jag. Hur ska jag göra? Jag diskuterar med mig själv här nu! 

Förresten är nog en fodervärd dumt i det här läget när jag inte ens själv har haft någon kull än! Jag får stilla mig!! Men det är så svårt!

Jag tittar varje dag på alla kattungar som är födda (sibiriska alltså) och vilka kullar som väntas, både i Sverige och utlandet...........

Tänk om jag hade en liten stuga. Då skulle jag ordna en rejäl kattgård och ha ett katteri och seriöst fundera på att öppna kattpensionat!! Hellre det än den övriga stressiga arbetsmarknaden!  Jag drömmer.......:-)

Av Margita - 25 februari 2009 19:47

Har inte så många bilder på när Agnes är ute och luftar på sig men här kommer i alla fall två. De är tagna för nån vecka sen när det var så soligt och fint.

Kom och lek med mig Agnes!!

Vet inte om jag vågar......vad är det där, det där borta?!?!?!???

 

Av Margita - 24 februari 2009 16:08

Ni har väl inte heller missat att det idag är starten för bokrean!?!

Jag som älskar böcker, lika mycket att äga som att läsa, måste lova mig själv att nu sälja två av mina gamla böcker på Tradera för att göra plats för mina två nya reaböcker! Annars är risken stor att jag kan öppna bibiliotek! 

Fick tag på en bok jag velat ha ett tag och det är "Under valnötsträdet" av Anna och Fanny Bergenström. I min bokhylla står redan många av de andra kokböcker som dessa två producerat och de går INTE till försäljning! Det är underbara böcker, med fantastiska bilder och goda, nyttiga och lättlagade recept. Dessutom är det något speciellt med recepten; man kan inte göra fel, det blir alltid bra!! 

 

Sen fastnade jag förstås för en bok om katter. "Leva med katt" heter den och tar upp det mesta kring att äga en katt, från olika raser till skötsel och uppfödning. 

Det blir säkert någon mer liten bok framöver.....i så fall blir det nog den om keramikern Lisa Larsson. Giller hennes figurer och boken är full av bilder!

Kanske den om Leonardo da Vinci också!!! Vilken bok!!!! Jag har alltid varit fascinerad av Leonardo. Vilken man!!!! Vad mycket han hann uträtta, tänka, uppfinna, måla, teckna ja, han gjorde ju det mesta!!! 

Jag vet!! Jag kan önska mig den boken. Fyller nämligen snart år......bra va??!


Skapa flashcards