Alla inlägg under mars 2009

Av Margita - 31 mars 2009 21:35

Va bra mammis och pappis!! Nu kan ni skriva kommentarer också!

Min pappa blir 80 i år och mamma är 79 men de följer med i tiden. Dator har de haft länge, nu har de uppgraderat sig och har en snabbare dator än vad jag har (avundsjuk;-), de funderar på att ha en facebooksida och det kommer nog snart och nu skriver de kommentarer här på min blogg! Undrar om jag också ska bli så där med i tiden när jag närmar mig 80? Hmm


Av Margita - 31 mars 2009 19:00

Måste bara få länka till MissEmmis härliga inlägg om avel och utställning. Tilläggas kan att jag håller med om vartenda ord!

http://emmisibirier.bloggagratis.se/2009/03/31/1539280-ett-avelsmanifest/


Av Margita - 30 mars 2009 18:11

Nu ska vi tävla! Fast jag har inga priser...

Här nedan ser ni några av alla de leksaksbollar vi har till katterna. Algot leker nästan aldrig med bollar. Han verkar tänka: vad är det för mening med att springa efter såna där döda ting när man kan jaga fåglar och möss ute?? Nä, Algot förstår inte nöjet med det. Däremot lilla Agnes älskar att springa efter bollar fast numer är det faktiskt endast EN som duger. Får hon inte den så piper hon tills jag förstår att plocka fram den;-) För typiskt nog är det just den bollen som har en ovanlig förmåga att försvinna!!

Nåväl, gissa nu! Vilken av bollarna är det som Agnes vill leka med?

Svaret kommer när några har gissat så gissa på!!


Av Margita - 28 mars 2009 21:43

Hälsning i sena kvällen från Ytterby. Kalas igen - denna gång min mamma och min systerson. Mars är en festfylld månad för oss. God mat blir det alltid och idag blev det en suverän fisksoppa och en ovanlig cheesecake som var ovanligt god dessutom!;-)

I sedvanlig ordning när denna släkt har kalas blir det alltid Jeopardy efteråt. Så även ikväll.

Mina katter tas väl om hand av min granne. Tänk vad bra jag har det!!


Av Margita - 27 mars 2009 17:13

Ja när jag öppnade mina trötta ögon i morse så var det vitt ute igen! Det är lika bra att gilla läget. Vi bor i Norden även om vi väldigt gärna vill tro att vi befinner oss lite längre söderut;-)   Så här beter sig ju faktiskt en normal vår. Ena dan många (nåja) plusgrader med sol och andra dan snö. Ibland skiftar det ju bara under dan! Omväxling förnöjer heter det ju, så det är det jag gör nu!

Trädgården återigen inbäddad i snö

Vårkrukan fick ett istäcke


Av Margita - 26 mars 2009 17:01

Jag har en flaska kattmynta hemma. Den använder jag när jag tycker att mina katter ska leka med vissa leksaker som de ignorerat ett tag;-)  Då låter jag ett par droppar från myntan slå sig ner på en utvald lämplig leksak eller två. Den här gången blev det en vit liten mus som fick sig en dusch och då kan det bli en sån här reaktion:

Oj! Musen vi just fångade sprang in under mattan. Fånga den!!

Bäst att lyfta på den här eländiga mattan. Ser du musen Agnes??

Nä, men pröva igen brorsan!

Förstår inte.....den sprang ju under mattan.....det såg vi tydligt!!

Ha ha jag har den!!! Tji fick du Algot!! Det ska vara en kvinnas tålamod och list till att fånga en mus men bättre lycka nästa gång storebrorsan!;-)

Av Margita - 25 mars 2009 19:54

Det har varit några soliga vårdagar men ack så kallt. Hur som helst har jag tittat till mina växter och det är mycket på gång. Första riktiga varma dagen exploderar det! Snödroppar och krokus blommar nu men jag har ju alldeles för få! Tyckte jag planterade så många i höstas? Det kan ju vara några tjuvar som varit och smaskat i sig några smarriga lökar - vi har sett rådjursspår i snön....:-(

Nu planerar jag för en total omorganisation av trädgården;-)  Jag vill ha en ordentlig sittplats med bord och stolar så man kan sitta ute och äta när det är säsong. Det är så skönt att kunna göra det. Men min lilla tomt är verkligen liten så jag får tänka till lite så att jag också får plats med de växter jag vill ha. I vilket fall måste jag plantera om hela kryddväxtplanteringen. 

Så här fruset har jag det just nu i trädgården:

 

Av Margita - 24 mars 2009 18:55

Nu avslutar jag min omröstning om vilken ålder ni befinner er i, ni som hittar hit.

37 personer har röstat och åldersgruppen 35-45 är den som är flitigast vid datorn - 24,3 %. Som god två kom ni som är mellan 15-25 med 21,6 %. Fy tusan vad jag är nyfiken på vilka ni är då!! 25-35-åringarna kom som nummer tre med 16,2 % och ganska tätt efter 55-65-åringarna med 13,5 %. På fjärde plats känner jag för en fanfar för där hamnar de som är över 75 år med 8,1 % och före åldersgrupperna 0-15, 45-55 och 65-75 som alla stannade på 5,4 %! 

Kul att ni röstade!!

Nu kommer det snart en ny omröstning.

Skapa flashcards