Direktlänk till inlägg 8 november 2008

Solnedgångar Strömstad/Sunsets Strömstad

Av Margita - 8 november 2008 18:23

För att bevisa att mitt "tjat" om fantastiska solnedgångar i Strömstad inte bara är prat från min sida får ni här en hel rad med solnedgångar under olika årstider. Strömstad ligger ju precis vid havet med Kosterfjorden och Kosteröarna strax bredvid. Kosteröarna är Sveriges västligaste öar och hör till Strömstad kommun. Öar mycket väl värda att besöka! Färja går från Strömstad varje dag, hela året, på alla tider. Många som bor på Koster arbetar inne i stan men många arbetar också på ön. Det är många uppe i norra Bohuslän som är levnadskostnärer!  Dedessutom är det många konstnärer som lockas dit upp av naturen och kostnärer är väl i allmänhet levnadskonstnärer. Jag gillar verkligen det! Upp mot norska gränsen vid de nordbohuslänska fjällen, i Krokstrand, en gammal stenbrytarbygd, där bor idag en hel koloni roliga människor. De har arrangerat dansfestival i många år (all världens danser med artister och workshops) och någon odlar vindruvor tex. Ibland har jag fått höra att "hur kan du bo där uppe, där händer väl ingenting?" Ni skulle bara veta hur fel de har! Där händer det mesta, dessutom i en av världens vackraste natur!!

Bilderna tagna av okänd.









På bilden överst ser ni Kosterfärjan, den röda båten vid kaj.


Above are pictures of beautiful sunsets of Strömstad. I felt I had to show you since I´ve been talking about them quite a lot, just to show you it is true;) Right next to Strömstad lies the Koster Islands and they belong to Strömstad county. Those are really worthwhile visiting. Many of the people who lives on the islands work in Strömstad but some do work on the islands. Many people up there are very innovative and knows how to live. I love that. A lot of them are artists of various kinds and people do all sorts of things, like arranging a dance festival every year, growing grapes and many other things. Sometimes I got remarks from my city friends saying: how on earth is it possible to live up there, nothing ever happens there!" Wow, are they wrong! 

The pictures are not taken by me, but some unknown.

 
 
Sissel

Sissel

9 november 2008 08:41

Otroligt vackert!!!

http://www.tuwasmeow.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 11 juli 2009 22:19

Jo så är det med ombytliga mig. Glöm det förra inlägget. Gå istället till: www.sengas.bloggplatsen.se   Japp - tillbaka hit alltså men med ny adress och annan layout. Välkomna! ...

Av Margita - 24 maj 2009 19:08

Ja, då var det dags för ombyte igen - jag har skaffat en blogg på annat håll och ber er gå dit istället: measibir.blogspot.com VÄLKOMNA TILL MIN NYA BLOGG! HOPPAS NI TYCKER OM DEN!! ...

Av Margita - 24 maj 2009 14:33

Har fotat en del i trädgården för ett tag sen men tyckte inte några bilder blev bra. Några kan jag med att visa i alla fall ;-) Vid min entré har jag framför en välkommenskylt de vackra penséerna som jag har i bloggens bakgrund för närvarande. Vid dö...

Av Margita - 23 maj 2009 19:15

Min fina, goa, härliga dotter blir 19 år idag och man kan ju undra vart åren tar vägen? Var det inte igår hon började förskolan? Eller åtminstone för några månader sen?? ;-) Studenten tar hon om några veckor men först ska det alltså firas födelsedag....

Av Margita - 21 maj 2009 12:21

Igår var mina föräldrar här och vi hjälptes åt att göra det sista på nätet på balkongen så nu är det helt klart och Algot och  Agnes har redan boat in sig rejält. Det är så skönt! Äntligen kan jag ha balkongdörren öppen igen och låta dem gå som de vi...

Ovido - Quiz & Flashcards