Alla inlägg den 4 november 2008

Av Margita - 4 november 2008 17:13

När ni tittar på den här bilden kanske ni förstår varför jag saknar Strömstad? Dessa solnedgångar är vanliga, de uppträder alla årstider och just mötet mellan himmel och hav blir så speciellt. Jag brukade gå upp till en utsiktsplats där jag bodde och då såg jag Kosterfjorden, Kosteröarna och en klar dag anar man Norge långt därborta. Magiskt!

Det är min dotter Ellen som tagit bilden nu i oktober.

Foto: Ellen Björktegen

When you look at this picture you might understand why I´m saying I miss Strömstad! These sunsets are not unusual but occur often and in all seasons. Harold and Joyce, you know where I used to go up by the bench and look out toward the Fjord and The Koster Islands. On a clear day you may even imagine Norway in the distance. Magic!

Ellen took this picture this October.

Av Margita - 4 november 2008 16:47

Häromkvällen tände jag för första gången alla de levande ljusen på min tjusiga sneda kökslampa. Så mysigt och jag älskar den härliga doften när man sen släcker ut ljusen. Algot såg ut så här när doften nådde hans nos. Undrar vad han tänkte? :)

I lit all the candles the other night on my kitchen lamp. It´s cosy and I love that smell you can sence after you lit the candles out. This is how Algot looked like when the smell reached his nose. What was he thinking?:)

Ovido - Quiz & Flashcards