Direktlänk till inlägg 17 oktober 2008

Några trädgårdsbilder/Garden pictures

Av Margita - 17 oktober 2008 19:27

Måste bara få visa vad jag gjort denna höst i min lilla trädgård. I år har jag inte haft lika mycket tid, katterna har på något sätt tagit över!:) Jag har bestämt mig och fått föreningens tillåtelse att näta in balkongen så det får bli mitt nästa projekt. Då kan jag jobba ute och katterna vara på balkongen utan att jag får dåligt samvete. De får ju gå i koppel också emellanåt. Apropå det ja, Agnes har fått ett koppel idag och jag börjar med att hon har fått lukta på det och lekt med det. Så mätte jag runt mage och hals så att det passar men jag väntar med att sätta på det tills hon är lugn med kopplet. Då tar vi en tur i lägenheten och sen när hon är mogen så ska grannarna få se mor och dotter gå ut med varsin katt i koppel:))

Lite har jag ändå fått gjort denna höst. Ingen trädgård utan bär anser jag. så därför har jag satt:

Krusbär/gooseberry

Fläder/Elder

Här hade jag tänkt göra en slingrande rabatt runt krusbäret med olika perenner/I want to make a winding flower bed around the gooseberry.


Nu har jag beställt mer lökar som jag varje höst inte kan låta bli. Det blir balkansippa som är något av en favorit hos mig, olika narcisser och lite annat. Ja visst ja! Hjälp! Jag kom just på att jag glömt två viktiga plantor som står där ute och väntar på att få komma i jorden!! Lunddocka, som är en otroligt charmig växt och körsbärsbenved, ett väldigt vackert litet träd. Jag hoppas det växer någorlunda snabbt för mitt exemplar består endast av två små grenar!:( Bättre lite än inget alls!! 

I have ordered more bulbs, something I do every Fall.  Help! I just remembered there are two plants waiting outside to be planted! Don´t know the English names.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 11 juli 2009 22:19

Jo så är det med ombytliga mig. Glöm det förra inlägget. Gå istället till: www.sengas.bloggplatsen.se   Japp - tillbaka hit alltså men med ny adress och annan layout. Välkomna! ...

Av Margita - 24 maj 2009 19:08

Ja, då var det dags för ombyte igen - jag har skaffat en blogg på annat håll och ber er gå dit istället: measibir.blogspot.com VÄLKOMNA TILL MIN NYA BLOGG! HOPPAS NI TYCKER OM DEN!! ...

Av Margita - 24 maj 2009 14:33

Har fotat en del i trädgården för ett tag sen men tyckte inte några bilder blev bra. Några kan jag med att visa i alla fall ;-) Vid min entré har jag framför en välkommenskylt de vackra penséerna som jag har i bloggens bakgrund för närvarande. Vid dö...

Av Margita - 23 maj 2009 19:15

Min fina, goa, härliga dotter blir 19 år idag och man kan ju undra vart åren tar vägen? Var det inte igår hon började förskolan? Eller åtminstone för några månader sen?? ;-) Studenten tar hon om några veckor men först ska det alltså firas födelsedag....

Av Margita - 21 maj 2009 12:21

Igår var mina föräldrar här och vi hjälptes åt att göra det sista på nätet på balkongen så nu är det helt klart och Algot och  Agnes har redan boat in sig rejält. Det är så skönt! Äntligen kan jag ha balkongdörren öppen igen och låta dem gå som de vi...

Ovido - Quiz & Flashcards