Alla inlägg den 19 oktober 2008

Av Margita - 19 oktober 2008 13:23

Hej alla ni bloggvänner som tittar in här då och då. Ni ska veta att jag tycker det är jätteroligt att ni vill titta på min blogg!! Det hade ju inte varit speciellt roligt att bara skriva för sig själv även om det inte är fy skam.

Idag söndag är det en sån där dag för min del att jag inte vet vad jag vill göra, solen skiner och jag borde gå ut, men det blåser snålt, och jag kan tänka mig många andra alternativa saker att hitta på, inte minst dammsuga. Det är inte klokt vad mycket hår det flyger omkring här nu efter att de två liven har lekt/kämpat! Just nu ligger de helt utpumpade efter att ha kämpat hela morgonen. Agnes har tagit över klösträdet!:) Algot kämpar förtvivlat för att få tillträde till den högsta platsen men det är lögn, Agnes försvarar den med både tassar, klor och lunga!!! Hon vinner alltid, så Algot lunkar ner och lägger sig vid fönstret istället. Åh, lille store gubben, jag tycker synd om honom, men det är ju så det är. Kvinnan styr.....:) Dammigt skämt eller hur?  Det är bara så roligt att se den tuffa lilla tjejen vinna kampen över lille Algot som faktiskt är ganska stor:)

Today is Sunday and one of those days. Don´t know what I want to do, the sun is shining and I should go for a walk but there is a cold breeze and I can think of many other things to do, like using my vacuum cleaner. There are a lot of hair flying around after the cats have been playing/fighting! Right now they are tired after fighting all morning. Agnes has taken charge of the climbing tree!:) Algot tries to get it back but Agnes fights with her paws, her claws and her lungs!!! She always wins and Algot goes to lie by the window instead. My little chap, I feel sorry for him, but that´s how things are running. Women rules......:)Old joke, right? It´s just that it´s so funny to see that little girl win over Algot who is quite big:)

,
Ovido - Quiz & Flashcards