Direktlänk till inlägg 1 oktober 2008

Kastrering

Av Margita - 1 oktober 2008 13:08

Jag försöker mentalt förbereda mig på att Algot ska kastreras imorgon. Är lite nervös för hur det ska gå men de gör ju dessa ingrepp ofta, så det är bara att lämna honom så lugnt som möjligt och ta hand om honom på bästa sätt när han kommer hem igen! Lille killen!! Men det blir bättre så här. Jag vet, det finns många åsikter om nyttan med att kastrera, men själv tycker jag nyttan överväger klart. Tänk själv, du är ja, "het på gröten" och får aldrig en chans att träffa en partner! Vilken tortyr! Och om katten går ute och parar sig hit och dit, vad blir resultatet? Massor av oönskade katter vars liv verkligen är ovisst. Nej, kastrera era katter om ni inte ska avla på dem! Och har ni inte råd, då har ni inte råd med en katt heller. Det är min åsikt!

 

 Mentally I`m trying to prepare myself for the fact that Algot is getting castrated tomorrow. I´m a bit nervous about the operation but they do them quite often so I think I´ll just leave him in a very calm manner and then take care of him as best as I can. I know some people don´t like the idea of castration but for myself I believe it´s the best thing to do. I mean, what if you yourself are too eager to find love and there is no chance you´ll ever meet a partner! What a torture! And if the cat is an outgoing one what will be the result? Lots and lots of kittens, maybe not wanted, and whose lives are very uncertain. Castrate your cat if you don´t want to start to breed. And if you say the castration is expensive I say - then you can´t afford a cat either! 

 
 
missvivi

missvivi

1 oktober 2008 13:37

Sicken sötnos du hade! Lycka till, vet hur det känns!

http://www.missvivis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 11 juli 2009 22:19

Jo så är det med ombytliga mig. Glöm det förra inlägget. Gå istället till: www.sengas.bloggplatsen.se   Japp - tillbaka hit alltså men med ny adress och annan layout. Välkomna! ...

Av Margita - 24 maj 2009 19:08

Ja, då var det dags för ombyte igen - jag har skaffat en blogg på annat håll och ber er gå dit istället: measibir.blogspot.com VÄLKOMNA TILL MIN NYA BLOGG! HOPPAS NI TYCKER OM DEN!! ...

Av Margita - 24 maj 2009 14:33

Har fotat en del i trädgården för ett tag sen men tyckte inte några bilder blev bra. Några kan jag med att visa i alla fall ;-) Vid min entré har jag framför en välkommenskylt de vackra penséerna som jag har i bloggens bakgrund för närvarande. Vid dö...

Av Margita - 23 maj 2009 19:15

Min fina, goa, härliga dotter blir 19 år idag och man kan ju undra vart åren tar vägen? Var det inte igår hon började förskolan? Eller åtminstone för några månader sen?? ;-) Studenten tar hon om några veckor men först ska det alltså firas födelsedag....

Av Margita - 21 maj 2009 12:21

Igår var mina föräldrar här och vi hjälptes åt att göra det sista på nätet på balkongen så nu är det helt klart och Algot och  Agnes har redan boat in sig rejält. Det är så skönt! Äntligen kan jag ha balkongdörren öppen igen och låta dem gå som de vi...

Ovido - Quiz & Flashcards