Alla inlägg den 8 april 2009

Av Margita - 8 april 2009 22:10

Ja Emelie, det är så sant det du säger att det är mina tankar som stressar mig i första hand! Det här med Algot alltså. Lustigt egentligen. Jag menar, vad vet jag om hur Algot känner sig egentligen? Det är ju bara vad jag tror! För övrigt kan jag säga att han kanske är inne i någon "period" som några har föreslagit. Jag kan också säga att han verkar ju inte precis deprimerad - det är mer att han är pockande och det behöver ju inte betyda att han är olycklig som jag vill ha det till. Hihi.....så här kan man resonera hur länge som helst.....jag tror att jag tänker mycket på det här för att jag är så intresserad av ett djurs beteende, vad det försöker förmedla, att jag som människa vill försöka förstå.


Av Margita - 8 april 2009 19:19

Snart, närmare bestämt 26 april, har vi haft Algot hos oss i exakt 1 år. Tänk, inte visste jag då att jag inom bara ett halvår skulle ha två katter!:-)

 Det har verkligen varit ett omtumlande år på det viset. Jag har hittat något som intresserar mig (förutom trädgård då) och som berikar min tillvaro så otroligt mycket. Nya vänner har jag också fått på kuppen. Jätteroligt!

För ca ett år sen såg Algot ut så här, den lille knarten;-)

I början kunde vi ha Algot på balkongen. Han tänkte inte ens på att hoppa upp på räcket;-)    Agnes däremot hoppade upp direkt så hon har aldrig fått vara ute på balkongen utan koppel!

Så söt!!

Hihi....den lilla korgen fick han plats i.....:-D

Liten herre på täppan!

Ovido - Quiz & Flashcards