Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Margita - 16 mars 2009 22:06

Sitter här i kvällningen och drömmer om mitt framtida katteri.....

Lusläser alla sibiriska kattungesidor, kollar stamtavlor och funderar över hur dyrt det kan bli att importera....och hur jag bäst ska tänka för att mitt katteri ska gynna den sibiriska rasen. Det gäller ju att försöka bredda avelsbasen om jag har förstått saken rätt. När man läst en del stamtavlor så inser man till slut att väldigt många sibbar är släkt med varann på nära eller långt håll. Vilket väl inte är så konstigt eftersom rasen är så ny här i Sverige. Just därför är det kanske bra att ta in nytt friskt (förhoppningsvis!) blod från annat håll.

 Ge mig en miljon och jag köper ett hus nära kusten, odlar mina grönsaker och blommor, bygger en STOR kattgård och har MINST 4 katter varav minst två är importerade, föder upp friska, vackra sibbar och bjuder in traktens finaste karl på ett glas vin....hehe....det var mina drömmar för idag det;-)

Det unnar jag mig.....och en del av mina drömmar är faktiskt redan sanna:

jag har ju två fantastiskt fina sibbar, liten trädgård och lite vin.....det är halvvägs mot målet!!















      





             

Av Margita - 16 mars 2009 21:17

Jaha - nu är jag här och väntar. Min barnmorskeväska står redo. Mobilen är än så länge tyst....Evora? När tänker du föda?


Av Margita - 16 mars 2009 12:18

Det är så roligt att få kommentarer på det man skriver och jag har två riktigt flitiga och snälla  "kommentatorskor", hihi finns inget sånt ord men jag tycker det passar bra!;-)

Dels är det då bloggkompis Vic och min andra bloggkompis Vivi.

Tack ska ni ha för alla goa kommentarer!!! Nu drar jag till Ytterby och inväntar Evoras födsel hos MissEmmis. Wow!! Evora!! Föd nu på ett vettig tidpunkt!!


Ovido - Quiz & Flashcards