Direktlänk till inlägg 14 december 2008

Tredje Advent/Third Advent Sunday

Av Margita - 14 december 2008 12:22

Trevlig tredje advent på er alla!

Nu ska jag göra rent i katternas toalådor och sen ta en sväng med mina stavar. Allt för att få ner mitt midjemått som är farligt högt;-) Jag följer viktklubb.se, en sajt på nätet för viktminskning, och det är suveränt. Massor med goda recept och härliga frukostar! Har jag pratat om det här förut???? Varning för mitt dåliga minne!!;-)

Hur som helst, frukostar som är variationsrika, mättande och nyttiga. Och härligt nyttig mat resten av dagen, mycket frukt och grönsaker, rotfrukter och bönor/linser. Faktum är att på tre veckor har mitt midjemått gått ner 2 cm!!!!!:) Så jag tänker glatt fortsätta denna väg! För jag kan äta gott men ändå förlora i vikt! Super! Jag tror inte på bantning, det är därför detta känns så bra. Jag lär mig att äta nyttig och bra mat och i den mängd som jag behöver, inte mer. Så måste jag förstås också röra på mig, därav min stavgång. Som ps kanjag säga att jag äter väldigt lite mackor numer, högst 1-2 skivor per dag och inget smörpålägg! Jag är nämligen en mackamänniska men inte nu längre!:-) Och ett ps till: jag unnar mig lite "synd" ibland, som tex lite choklad eller godis(och förstås en lussekatt i dessa tider)
jag är människa och tänker njuta mellan varven!!!


I wish you all a happy third Advent Sunday!

Now I will clean the cat´s toilets and then take a walk with my nordic walking sticks. This I do to make my dangesrously large waist measurement go down. I follow a program with lots of good food, I´ve never eaten that much for breakfast before. I love my breakfasts! There are lots of fruits, vegetables and beans. It´s great to be able to eat good food, be full and yet loose weight. My waist has gone down 2 cms in three weeks!:-) 

I don´t eat that much of sandwiches as I used to and no butter on. But I do enjoy some chocolate and candy now and then and of course a lussekatt! I´m only human you know!:-)


 
 
vivi

vivi

15 december 2008 08:14

DUKTIG! En ispration till oss andra!

http://www.missvivis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 11 juli 2009 22:19

Jo så är det med ombytliga mig. Glöm det förra inlägget. Gå istället till: www.sengas.bloggplatsen.se   Japp - tillbaka hit alltså men med ny adress och annan layout. Välkomna! ...

Av Margita - 24 maj 2009 19:08

Ja, då var det dags för ombyte igen - jag har skaffat en blogg på annat håll och ber er gå dit istället: measibir.blogspot.com VÄLKOMNA TILL MIN NYA BLOGG! HOPPAS NI TYCKER OM DEN!! ...

Av Margita - 24 maj 2009 14:33

Har fotat en del i trädgården för ett tag sen men tyckte inte några bilder blev bra. Några kan jag med att visa i alla fall ;-) Vid min entré har jag framför en välkommenskylt de vackra penséerna som jag har i bloggens bakgrund för närvarande. Vid dö...

Av Margita - 23 maj 2009 19:15

Min fina, goa, härliga dotter blir 19 år idag och man kan ju undra vart åren tar vägen? Var det inte igår hon började förskolan? Eller åtminstone för några månader sen?? ;-) Studenten tar hon om några veckor men först ska det alltså firas födelsedag....

Av Margita - 21 maj 2009 12:21

Igår var mina föräldrar här och vi hjälptes åt att göra det sista på nätet på balkongen så nu är det helt klart och Algot och  Agnes har redan boat in sig rejält. Det är så skönt! Äntligen kan jag ha balkongdörren öppen igen och låta dem gå som de vi...

Ovido - Quiz & Flashcards