Direktlänk till inlägg 12 december 2008

Ååååå min lilla älskling!/Oh my little darling!

Av Margita - 12 december 2008 17:31

Vad ser ni här? Jo visst, det är Agnes och hon är en katt. Men! Igår kväll hände något helt underbart, jag fick glädjetårar och en lyckokänsla så stark. Önskar jag hade haft kamera så ni kunde fått se hur det såg ut. Nåväl, Agnes älskar att springa efter bollar, efter en stund brukar hon ta bollen i munnen och springa iväg med bytet. Men icke så igårkväll. Hon tar bollen i munnen, vänder sig mot mig och SPRINGER med högburet huvud och glädje i kroppen i full fart rakt mot mig! Väl framme där jag sitter på golvet släpper hon bollen framför mig! Och jag fattar ju vinken så jag slänger iväg bollen igen och samma sak upprepas om och om igen!!  Guuuuud, vad hon är söt och fin, men katt? Hihi, jag har ju hört att en del katter gör det här men förväntade mig faktiskt inte själv att få uppleva det men vilken känsla!!! Vi lekte verkligen med varandra!! Snälla, söta, goa Agnes! Jag ville ju fota hela händelsen så jag slet fram kameran men lyckades inte fånga det där när hon kommer springandes mot mig men däremot när hon var framme vid mig. Bättre än inget!

What do you see above? Yeah, it´s Agnes and she´s a cat. But! Last night something wonderful happened. I got tears in my eyes out of joy and a strong feeling of happiness. Well, Agnes loves to chase balls, after a while she puts the ball in her mouth and runs away with her prey. But not so last night. Instead she takes the ball in her mouth like always, turns around, looks at me and RUNS towards me with head high and joy in her body! Right in front of me she drops the ball and I get the message. For a long time this ceremony is going on and I feel such happiness, my sweet sweet Agnes, she´s a darling! We actually played with each other! What a feeling! Eventually I managed to get my camera and got this shot when she´s in front of me. I wasn´t quich enough to take a shoot when she ran towards me. Better than nothing.

 
 
sissel

sissel

12 december 2008 18:46

Roligt att läsa. Hon är så lik sin mamma. Samma lek lekte vi med Oksana när hon var liten.Nu är hon inte lika lekfull längre. Men ibland far kattungen i henne igen.

http://www.tuwasmeow.se

 
vivi

vivi

13 december 2008 14:57

Sicken darling! Min Athena har också lekt apport :) hon gjorde det mer när hon var liten, nu är hon mycket lugnare :/
Något som blidde "fel" var att vi tyckte detta var så roligt att vi lärde henne komma tillbaka nästan varje gång ...sedan på nätterna när hon var på bushumör hoppade hon upp i sängen med sin favvo leksaksmus...trötta som vi var slängde vi iväg den ...och hon hämtade och hoppade upp igen :) Slutade med att favvomusen fick sova i nattdukbordet på nätterna!

http://www.missvivis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 11 juli 2009 22:19

Jo så är det med ombytliga mig. Glöm det förra inlägget. Gå istället till: www.sengas.bloggplatsen.se   Japp - tillbaka hit alltså men med ny adress och annan layout. Välkomna! ...

Av Margita - 24 maj 2009 19:08

Ja, då var det dags för ombyte igen - jag har skaffat en blogg på annat håll och ber er gå dit istället: measibir.blogspot.com VÄLKOMNA TILL MIN NYA BLOGG! HOPPAS NI TYCKER OM DEN!! ...

Av Margita - 24 maj 2009 14:33

Har fotat en del i trädgården för ett tag sen men tyckte inte några bilder blev bra. Några kan jag med att visa i alla fall ;-) Vid min entré har jag framför en välkommenskylt de vackra penséerna som jag har i bloggens bakgrund för närvarande. Vid dö...

Av Margita - 23 maj 2009 19:15

Min fina, goa, härliga dotter blir 19 år idag och man kan ju undra vart åren tar vägen? Var det inte igår hon började förskolan? Eller åtminstone för några månader sen?? ;-) Studenten tar hon om några veckor men först ska det alltså firas födelsedag....

Av Margita - 21 maj 2009 12:21

Igår var mina föräldrar här och vi hjälptes åt att göra det sista på nätet på balkongen så nu är det helt klart och Algot och  Agnes har redan boat in sig rejält. Det är så skönt! Äntligen kan jag ha balkongdörren öppen igen och låta dem gå som de vi...

Ovido - Quiz & Flashcards