Direktlänk till inlägg 7 december 2008

Andra advent/Secon Advent Sunday

Av Margita - 7 december 2008 11:39

Algot och Agnes önskar alla sina läsare en härlig andra advent!!

Jag vägde förresten de små liven igår och det var längesen sist eftersom batteriet gått ut i min moderna våg och att köpa nytt batteri har tagit en stund;-)

Här är i alla fall deras nya vikter:

Algot - snart 11 månader  - 4,8 kg!

Agnes - snart 5 månader -  1,4 kg!

Idag är min bloggkompis Emelie i Västra Frölunda på kattutställning. Lycka till Emelie! Efter hennes senaste inlägg på hennes egen blogg (se under mina länkar) så blev jag lite fundersam hur jag ska klara av att komma till en utställning utan bil??;-) Men jag har bestämt mig för att det SKA gå! Vi får väl anlita en bärare....haha. Det värsta för mig verkar vara tillgång på mat, alltså det verkar inte finnas någon! Och jag som är matfixerad! Jag MÅSTE ha mat med jämna mellanrum....;-)  Jag får väl ta med mig en redig matsäck (ytterligare något att bära!!) Det är ju en hel vetenskap det där med att ställa ut! Men det verkar faktiskt roligt på samma gång tycker jag. Om inte annat träffar man andra galna kattmänniskor!:-)

Och om man nu funderar på att börja med avel antar jag att man mer eller mindre måste ställa ut. Måste måste man inte....men de katter som har någon titel  höjer väl statusen på katteriet antar jag. Lite suspekt kan man ju tycka men å andra sidan får väl bara en katt en titel om den är välskapt och har bra temperament och det är ju bara bra egenskaper för att avla på.

Jag har förstått att det är heta känslor inblandade när det kommer till kattavel och jag som gröngöling tycker att alla katter som föds är välkomna till livet och måste tas om hand på bästa sätt. Men man avlar naturligtvis bara på de individer som är friska och har bra temperament!



 
 
missvivi

missvivi

7 december 2008 17:02

Heta känslor jajamen... har varit på utstället en gång och det var inte en rolig upplevelse tyvärrr...men intressant ..vi blev diksade *asg* nu kan jag skratta åt det för det var helt galet...ho ho ... men ärligt talat ..ta en en stol, mat, dricka brukar gå att köpa men ta med ngt liteet försäkerhets skull, ta med ngt gott till katterna men inte kladdigt, och ett spel eller ngt för man sitter ofta länge och jag vilel iaf inte lämna katten ngn längre stund så det är skönt att ha ngt att fördriva tiden med :) Det bästa är ett gott sällksap !
Kram vivi

http://vivi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 11 juli 2009 22:19

Jo så är det med ombytliga mig. Glöm det förra inlägget. Gå istället till: www.sengas.bloggplatsen.se   Japp - tillbaka hit alltså men med ny adress och annan layout. Välkomna! ...

Av Margita - 24 maj 2009 19:08

Ja, då var det dags för ombyte igen - jag har skaffat en blogg på annat håll och ber er gå dit istället: measibir.blogspot.com VÄLKOMNA TILL MIN NYA BLOGG! HOPPAS NI TYCKER OM DEN!! ...

Av Margita - 24 maj 2009 14:33

Har fotat en del i trädgården för ett tag sen men tyckte inte några bilder blev bra. Några kan jag med att visa i alla fall ;-) Vid min entré har jag framför en välkommenskylt de vackra penséerna som jag har i bloggens bakgrund för närvarande. Vid dö...

Av Margita - 23 maj 2009 19:15

Min fina, goa, härliga dotter blir 19 år idag och man kan ju undra vart åren tar vägen? Var det inte igår hon började förskolan? Eller åtminstone för några månader sen?? ;-) Studenten tar hon om några veckor men först ska det alltså firas födelsedag....

Av Margita - 21 maj 2009 12:21

Igår var mina föräldrar här och vi hjälptes åt att göra det sista på nätet på balkongen så nu är det helt klart och Algot och  Agnes har redan boat in sig rejält. Det är så skönt! Äntligen kan jag ha balkongdörren öppen igen och låta dem gå som de vi...

Ovido - Quiz & Flashcards