Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Margita - 1 maj 2009 18:47

Nu är misstanken bekräftad! Agnes löper igen. Det har gått 6 veckor sen förra löpet och jag som trodde det bara var 2 veckor! Så fort upplever jag alltså att tiden har gått - inte bra....

Algot ser ibland lite undrande på mig när Agnes håller på som värst ;-)  Ja, säger jag till honom, Agnes är lite förryckt nu, men det går över!!

Av Margita - 1 maj 2009 09:34

Så här på morgonen den första maj, strålande väder och jag sitter vid datorn;-

jaja, bara en liten stund, vill bara göra ett inlägg här, sen sticker jag ut och planterar och går en sväng med Agnes som jag misstänker går in i en ny löp-period igen!!

Ni får verkligen förlåta mitt dåliga minne men jag kan inte komma ihåg om jag skrivit om detta förut, jo, det har jag nog. I vilket fall, så har kattungen Cornelia hos MissEmmis (se under länkar) figurerat lite här och väldigt mycket i mina tankar fram och tillbaka. Men nu tror jag faktiskt det börjar ta form och då handlar det om att hon flyttar hit! Mer säger jag inte just nu.....

Önskar er alla en trevlig 1:a maj!! Och glöm inte varför vi firar dagen....viktigt tycker jag - arbetarrörelsens speciella dag - där "vanligt" folk (förr fattigt och vi är på väg dit igen) får lov att säga sin mening! 

Upp till kamp! Hehe nu börjar jag bli politisk men kan man bli annat i dessa tider när vi går med stormsteg mot ett klassamhälle - igen! Har vi inte lärt oss NÅGOT?????

Ovido - Quiz & Flashcards